Social Media Optimization
Βελτιστοποίηση μέσω κοινωνικών μέσων
Facebook , Twitter, Youtube, Myspace, Flicr
Λίγο πολύ όλοι μας έχουμε ακούσει αυτά τα ονόματα. Αρκετοί πιθανόν να διατηρείτε και προφίλ μια από αυτές τις ιστοσελίδες.
Γνωρίζετε όμως ότι αυτές οι ιστοσελίδες μπορούν να φέρουν κόσμο στην δική σας ιστοσελίδα;
Η βελτιστοποίηση μέσω κοινωνικών μέσων (SMO) είναι η συστηματοποίηση της δραστηριότητας των κοινωνικών μέσων, με την πρόθεση της προσέλκυσης μοναδικών επισκεπτών στο περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας.
Το SMO είναι η δεύτερη από τις διαδικτυακές μεθόδους για βελτιστοποίηση ιστοσελίδας αν θεωρήσουμε ότι η πρώτη είναι το SEO.
Kατά πολλούς τρόπους είναι συνδεδεμένο σαν τεχνική με το Viral Marketing, κατά το οποίο η εξάπλωση της διαφήμισης δημιουργείται όχι από φίλους ή από την οικογένεια, αλλά μέσω της χρήσης δικτύωσης σε κοινωνικούς σελιδοδείκτες και ιστοσελίδες με βίντεο και διαμοίραση φωτογραφιών. Με παρόμοιο τρόπο, η ενασχόληση με blogs επιτυγχάνει το ίδιο με το διαμοιρασμό του περιεχομένου μέσω RSS feeds στη blogόσφαιρα (blogosphere) και στις ειδικές μηχανές αναζήτησης blogs.
Επίσης θεωρείται αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής διαχείρισης συνδεδεμένης φήμης (Online Reputation Management-ORM) ή της SERM (Search Engine Reputation Management) για εταιρείες ή φυσικά πρόσωπα τα οποία ενδιαφέρονται για την παρουσία τους στο διαδίκτυο.
Τέλος δεν περιορίζεται στο μάρκετινγκ και στη δημιουργία φιρμών. Ολοένα και αυξάνονται οι «έξυπνες» εταιρείες που χρησιμοποιούν τη συμμετοχή των κοινωνικών μέσων σαν μέρος της γνωσιακής διαχειριστικής τους στρατηγικής (π.χ. ανάπτυξη προγραμμάτων/υπηρεσιών, ανεφοδιασμού, χτίσιμο φιρμών, ικανοποίηση πελατών και σχέσεις, ανάπτυξη εταιρειών κ.α).